Citat:
Originally posted by ztream@Aug 10 2009, 16:39
Av de förfrågningar jag får på mina domäner är kanske en promille seriösa, därför tröttnar man efter ett tag på att svara folk som bara skriver "jag vill köpa denna domän..." och skickar från en hotmail.
|
Instämmer till 100% då det tar värdefull tid från den ständigt pågående utvecklingen av domännamnen.
Två exempel:
1) Mailar från en Hotmail-adress och bjudet ett par hundralappar för namnet på en mycket populär matvara (alltså inte något produktnamn eller registrerat/inarbetat varumärke). Visar sig efter lite undersökning vara marknadschefen på Sveriges största och ledande tillverkningsföretag av matvaran och som omsätter en kvarts miljard per år på bland annat denna matvara.
2) Mailar från sin privata adress och önskar köpa IT-relaterat domännamn. Visar sig efter lite undersökning vara affärsområdeschefen för detta IT-relaterade område på stort företag och naturligtvis var han enbart intresserad av domännamnet för privat bruk.
Jag citerar Rick Schwartz som under de senaste 1½ decenniet sålt 11 domännamn och ändå av vissa benämns som "The Domain King"...
Citat:
A legitimate inquiry has certain elements in it. EVERY sale I have made with domains had this element. EVERY ONE.
Think for a moment how you would approach someone if you really wanted their domain. There would be things you would say and do in your email to convey your sincere interest in a way that you would get a positive response. When these elements are missing, the email is a waste of time to even answer. I answer less than 1 in 10 inquiries. Just because you receive an email does not obligate you to answer it.
|