|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
20-30 år? Du inser att internet i sin nuvarande form är, vad, 10 år, och att en utvecklingstakt enligt Moores lag ligger på en fördubbling av kapacitet/prestanda (vad det nu är i sammanhanget) på 18 månader!?
Jag tycker att det är intressant att alla som investerar i domäner nånstans tar för givet att det finns en andrahandsmarknad att sälja på, på ett sätt som knappt ens motsvaras hos dom som faktiskt investerar i "fysiska" föremål/"domäner" (men jag inser att detta ligger i investeringens/investerarens natur).
Samtidigt verkar alla vara överens om dom immateriella tillgångarnas (film, musik, bilder) förgänglighet och den enda muren som finns mellan domäner och denna förgänglighet är teknisk utveckling, t.ex. av den typen som Google sysslar/bidrar med, och när man då drar till med ett perspektiv på 20-30 år, samtidigt som man är så säker på sin sak att man inte ens bryr sig om att svara dom som faktiskt är intresserade så....ja, det är såklart jag som har fel, jag bugar mig och är ödmjuk i varande sällskap...men känns inte det naivt? perspektivlöst?
|