Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-09, 21:55 #217
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Aug 9 2009, 21:29
Vänta nu här Annika, jag trodde också att din "synpunkt" var att de hade frame:at din sida för allmänheten.

För att förtydliga och göra resten av debatten klar: Nu vänder du dig alltså även mot helt tjänsten Bloglovin, även den delen där en inloggad användare aktivt lägger till och väljer att läsa din blogg i deras "system"?
Ja, min ståndpunkt är att jag inte uppskattar att andra domäner skapar enskilda dubletter av min hemsida utan mitt tillstånd. När jag framförde detta till Patrik Ring via mail hade han ingen förståelse för det. Det gjorde mig både ledsen och upprörd. Varpå jag bad Patrik totalradera min sajt ur Bloglovin, med den tråkiga bieffekten att dom enstaka som lagt till min blogg i Bloglovin inte längre kunde följa den. När han inte gjorde det kände jag mitt tvungen att ta upp frågan här i forumet. Jag vänder mig inte mot tjänsten Bloglovin, det är säkert att många uppskattar den, jag använder den inte själv så jag ser ingen anledning att uttala mig om tjänsten i sig. Jag har bara uttalat mig om att jag inte uppskattar att mitt material lyfts in på andra domäner utan min vetskap eller tillstånd. Jag har inte så mycket mer att tillföra debatten längre. Jag önskar Bloglovin lycka till.

Jag har på flera ställen i tråden tackat Parik Ring för att Bloglovin slutade visa mitt material. Hittills har Patrik Ring inte bett om ursäkt att han visade min blogg utan tillstånd. Men det är kanske att hoppas för mycket.
Blomsterpassion är inte uppkopplad