Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-09, 21:01 #213
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tozz
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterpassion
Jag tycker bara bloggare och domänägare själva skall ha makt att bestämma själva var deras material får lov att visas i sin helhet.

En fråga som jag däremot skulle tycka var intressant att driva, om jag hade tid, vore att bloggare i största allmänhet insåg värdet i det innehåll dom skapar, och själva skaffade sig information om de juridiska rättigheter man har till sitt material.

Sen att jag fick en idé hur man kan göra en annan liknande tjänst med en banbrytande unik twist som många bloggerskor och användare skulle uppskatta *:wub: är en helt annan sak.
Du kan väldigt exakt kontrollera vem som läser din blogg, det krävs dock att du vill det. Det är inga konstigheter.

Du har tjatat väldigt mycket om upphovsrätten och hur ditt material är upphovsrättsskyddat. Du är medveten om att du måste uppnå viss verkshöjd för att den lagen ska gälla va (underligt hur någon som tycker lagen är så klar inte nämnt det på alla dessa sidor). Min förhoppning är att alla fritidsbloggare som ploppar upp som svampar inte uppnår verkshöjd, för det är uppenbarligen något som vem som helst kan göra.

Visst hade det varit roligt att få betalt för att skriva vad man åt till frukost, tyvärr är den idén helt skogstokig (ja med vissa undantag så klart).

Webbhosting och webbutveckling är två väldigt skilda världar. Båda är extremt komplicerade om man vill göra något bra, dåliga tjänster finns det gott om dock.
Frågan handlade inte om att jag vill kontrollera vilka som läser min blogg. Frågan handlar om att jag vill kunna kontrollera vilka som återpublicerar den eller använder mitt material i kommersiellt syfte utan mitt tillstånd.

Jag tycker inte att jag tjatar, men att jag tyvärr har varit tvungen att återupprepa frågan om upphovsrätt beror på att du och många andra verkar ha svårt att hålla isär begreppen.

Ett tips! När du kommenterar en tjejs debatteknik kanske du inte skall använda ett ord som "tjatar". Mig rör det inte i ryggen, men många andra som läser tråden kan uppfatta det som om du försöker förlöjliga mig genom utmåla mig som en tjatmoster. Kanske den allra vanligaste härskartekniken av alla som i regel används av personer med en allmänt taskig kvinnosyn, såna som inte gillar att tjejer vågar öppna käften, speciellt när gäller det så komplicerade saker som teknik. Googla gärna på det! :P

Att diskutera verkshöjd har aldrig varit intressant. Mina alster är en produkt av tre konstnärliga delmoment. Floristik, fotografi, och skrivande. Inga problem med verkshöjd med andra ord.
Blomsterpassion är inte uppkopplad