Citat:
Originally posted by htiawe@Aug 8 2009, 21:54
Men du vill vara med och bedöma vilka alternativ som ska finnas på marknaden, eftersom du inte vill låta Bloglovin köra sin grej?
|
Jag inbillar mig inte att jag har någon som helst makt att vara med att och bedömma vilka alternativ som ska finnas på marknaden. Jag tycker bara bloggare och domänägare själva skall ha makt att bestämma själva var deras material får lov att visas i sin helhet.
Bloglovin får gärna köra sin grej som dom vill. Det är upp till dom och inte mig. Om andra enskilda bloggare upplever intrång mot upphovsrätten får dom agera själva. Det är ingen fråga jag kommer att driva. Känner man inom Bloglovin att man är på trygg juridisk mark med sin affärsidé tycker jag jag att man skall stå upp för den och lägga in sina annonser igen. Det är min personliga åsikt. Jag är, som sagt tidigare, nöjd med att mitt material inte visas längre på deras domän längre.
En fråga som jag däremot skulle tycka var intressant att driva, om jag hade tid, vore att bloggare i största allmänhet insåg värdet i det innehåll dom skapar, och själva skaffade sig information om de juridiska rättigheter man har till sitt material.
Sen att jag fick en idé hur man kan göra en annan liknande tjänst med en banbrytande unik twist som många bloggerskor och användare skulle uppskatta :wub: är en helt annan sak.