Citat:
Originally posted by Blomsterpassion@Aug 8 2009, 21:24
Via Google hittade jag ändock en separat kopia av min hemsida som visades på Bloglovins domän tillsammans med deras kommersiella annonser. Om den var medvetet indexerad eller inte vet ju inte jag. Sen måste du ändå förstå att det känns konstigt för mig som bloggare att någon annan bara tar min hemsida och gör en kopia av den. Att acceptera den överträdelsen från en domän är det samma som att acceptera att alla andra domäner kan hotlinka in hela min sida och dra kommersiell nytta av mitt innehåll. Jag kanske inte ens har den bandbredden att bjuda på. Tycker du verkligen att det är OK att skapa individuella sidor av andras innehåll utan tillstånd och lägga till egna annonser?
|
Har du kontaktat Google med begäran att bli borttagen? För att undvika att dina sidor hamnar i Googles cache så bör du nog se till att tas bort från sökmotorn helt, så sparar du in mer bandbredd där.
Jag tror att du har bandbredd så du klarar dig, det känns mest bara som ett mycket underligt svepskäl. Om du ligger på gränsen för vad ditt webbhotell tillåter så bör du antingen se dig om efter en annan leverantör eller så bör du ha så pass många besökare att dina annonser bör betala för en uppgradering.
Citat:
Det är därför jag tycker det är intressant att titta på om man kan ta fram ett ytterligare browseralternativ att följa bloggar med. Jag tycker att bloggarna och bloggerskorna samt bloggläsarna är värda att ha flera alternativ att välja mellan, som har olika funktioner och mervärden. Eftersom jag är bloggerska själv så vet jag hur jag skulle välja i om jag kunde. Fri konkurrens är något bra, det är det som driver utvecklingen framåt. Inte bakåt.
|
Men du vill vara med och bedöma vilka alternativ som ska finnas på marknaden, eftersom du inte vill låta Bloglovin köra sin grej?