Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-06, 14:37 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Blir du överraskad? Det här handlar om människor som inte har någon som helst respekt för människor eller människoliv. Det finns och kommer alltid att finnas ett ganska stort antal sådana även om de flesta inte skjuter folk.
Så nu får man inte ens ställa en av de vanligare frågorna vid sådana här otäckheter? Jag är övertygad om att även mephisto73 är medveten om att det finns mängder av sjuka människor i världen, men frågan är ju ett exempel på en spontan fråga man faktiskt ställer sig själv vid sådana här händelser.
Du plockade bort den sista meningen med flit förmodar jag =) Det är inte nödvändigt att tolka allting som ett personligt påhopp... Jo, jag förstår det mycket väl även om det känns lite som reportrarnas frågor efter en urkörning i slalombacken eller en guldmedalj i OS: "Hur känns det?".

Jag tycker det som hänt är tragiskt precis som alla (eller iaf de flesta) andra. Ska vi bli av med meningslöst våld och dödande av det här slaget så krävs det dock extrema åtgärder som ingen vill ha. Förändrar vi samhället en hel del tror jag dock vi kan komma åt de flesta. I typ 70% av fallen så känner ju dock de inblandade varandra så är man en god människokännare och undviker vissa miljöer (alternativt blir eremit) så minskar riskerna snabbt.