Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-06, 10:07 #145
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Nej, det säger jag inte (men som vanligt läser du bara det du vill läsa) och du argumenterar alltid på en provocerande dagisnivå så jag kommer inte ödsla tid på att svara dig sakligt, då det är som att prata med sin toalettstol på fyllan.
OT: Tips till WN2.0 är ignorefunktion Eller banna troll som Gummianka som agerar anonymt och utan giltig webbsida i sin profil. Snälla?... snäääälla?

eller så lär man sig helt enkelt att hantera att människor har andra åsikter än en själv, och att man inte vinner alla diskussioner...if you can´t beat them...

Citat:
Ursprungligen postat av patrikring
Om du vägrar förstå att det vore orimligt att vi skulle be om ett tillstånd från alla bloggar våra användare ville följa så tänker jag ta efter ztream här och ignorera dig i fortsättningen. Jag tror helt enkelt inte att vi kan komma till något vettigt i den diskussionen.
så kan det såklart vara, det finns ju onekligen mindre framgångsrika förebilder att ha än ztream. jag tycker ändå att det här är en av kärnpunkterna i frågan, vilket andra också varit inne på i efterkommande inlägg.
JA, det är självklart "orimligt" att efterfråga tillstånd från alla bloggar, frågan är varför man just inom detta område, i denna bransch, väljer att bara köra på istället, där jag vill påstå att man inom dom flesta (alla?) andra områden, om man ställts inför dessa problem, helt enkelt har/får avstå.
Är det så enkelt att det är ett utfall av den ovilja att förstå att, ur skaparens perspektiv, så råder samma principer för skapande av icke-materiella verk som för materiella verk? Om jag tycker det är ett orimligt jobb ringa till alla bokförlag för att få tillstånd att kopiera valda delar, eller hela verk, ur deras produktion, kan jag ha det som förklaring till varför jag lät bli och gjorde min egna version av "Reader´s Digest" och gav ut, som självklart blir en succé.
gummianka är inte uppkopplad