Jag förstår inte riktigt den här avdragshysterin. Dessutom är det inte avdrag, det är en kostnad.
Är det inte bättre att försöka köra på de maskiner man har så länge de duger för ändamålet? Att varje år köpa "större", "bättre", "snabbare" ter sig för mig totalt obegripligt. Det verkar mera handla om att "se på mig, jag har snabbare dator än du". Lite grann av penisförlängare helt enkelt.
Jag sitter med webutveckling och bildbehandling och bytte för första gången dator i år sedan -99. Det var först när min PIII 700 packade ihop som jag tog mig i kragen och uppgraderade. Visst, det var som en befrielse, men vafan, jag har minskat mina kostnader. (Sitter för övrigt fortfarande på Photoshop 6)
Avdrag, eller kostnadsförande i EF blir likställt med att minska era privata inkomster vilket i sin tur resulterar i minskade pensioner. Vill ni ha pengarna nu eller när ni sitter på hemmet och äter gröt?
Är det befogat i verksamheten och ni kan motivera, kostnadsför. Om det handlar om att vara värst bland kompisarna eller bara ett ha-behov, stå över.
Sen finns det andra smarta sätt att omfördela sina kostnader på istället för att shoppa prylar på firman om det handlar om att snuva vår finansminister på några kronor.

h34r: