Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Nu är din liknelse ganska dålig, vilket antagligen var meningen
Men jag släpper mycket av mitt material under CC-licens så ja i praktiken kan du göra det om du vill. Bara du följer licensreglerna och använder attribution så uppnår jag det jag vill.
|
Nu var det ju just DET som var problemet, att det i aktuellt fall INTE skedde enligt dom villkor/regler som upphovsrättsinnehavaren har, så ditt svar är ju bara blahablaha, eller ordbajs om man vill vara provokativ, du säger: du får gärna göra som du vill så länge det är i enighet med vad JAG (Du) vill, vilket inte tillför speciellt mycket, eftersom hela ingången på tråden som sagt var att det skedde i strid med skaparens önskemål.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikring
Det skulle ge en del administrativt trassel. Typ innebära att det fanns tre bloggar totalt på Bloglovin. Eventuellt anser du att det är värt det. Jag är inte av den åsikten
|
Men vad är det du säger här? Att om dom som verkligen har skapat det material ni visar, hade, eller utövade, den rätt URL ger dom, så skulle ni ha 3 bloggar att visa? Det är väl föga förvånande att du INTE tycker det är värt besväret, jag tänker göra en vild chansning och gissa att det INTE är blomsterintresse, eller ens önskan att skapa och tillhandahålla en användbar tjänst, som är drivkraften bakom sidan, utan att det faktiskt finns ett ekonomiskt incitament bakom!? Tro f-n att du slåss med näbbar och klor för att...
Vidare, hur mycket "administrativt trassel" har ni haft på sidan i övrigt, på vägen dit ni är idag, som jag gissar att ni löst...så i ärlighetens namn, det är inte det det handlar om, utan du vill helt enkelt inte!?