Citat:
Originally posted by FLASHBACK@Nov 28 2004, 21:21
Ett par frågor som jag tror fler än jag kommer ställa, som kanske kan besvaras redan här:
* Genererar sidan pengar idag, i såna fall hur och hur mycket?
* Kan du publicera lite statistik på unika besökare och tendenser sista året?
Tack på förhand!
|
Ett par helt befogade frågor.
Sidan ger inga pengar idag, men så har syftet aldrig varit att tjäna pengar på den heller. Sidan har under alla år varit sponsrade av webhotellet Loopia och vi har då av förklarliga skäl inte kunnat lägga upp reklam för konkurrerande företag.
Vi får många förfrågningar från just webbhotell om de får köpa reklam hos oss, så visst finns där en potential att tjäna pengar om man bara vill.
Sidan har dock, indirekt, givigt mig en massa pengar. Jag har fått massvis av jobb på min egna firma som jag drivit på sidan om studier och andra jobb. Kontakterna jag fått via aspsidan.se anser jag vara ovärdeliga

.
Angående statistik så kan jag tyvärr bara erbjuda den Nedstat räknare som ligger uppe på sidan, kopplade på statistik hos loopia för endast nån månad sen (om det skulle vara av intresse). Ser man över hela året så är det ett jämt flöde med besökare, men under de senaste veckorna har det sjunkit lite (pga. att sidan inte uppdateras).
Sidan har en mängd trogna besökare som bara väntar på att sidan skall komma igång, så det finns helt klart potential i sidan.
Det finns bara en enda anledning till att jag säljer, och det är för att jag har alldeles för många bollar i luften. Jag hinner inte med den helt enkelt.
Jag har utöver mitt heltidsjobb även sajten backpacking.se, så jag har att göra
/MJ