Citat:
Ursprungligen postat av taz76
Om det är så kritiskt med att webmailen går ner 10 minuter - varför hyra in sig på ställen som Loopia? Hyr en vps/dedikerad server istället då Man får man vad man betalar för...
|
Det var en halvtimme och inte tio minuter, och tydligen var det inte det enda avbrottet under natten.
Om det hade varit en engångsföretelse kan man väl se mellan fingrarna, men tyvärr händer det ofta att Loopias webbmail är seg, och inte sällan blir man utloggad medan man håller på (och då inte p.g.a. inaktivitet).
Om man betalar för en tjänst ska den väl fungera, oavsett om det kostar 1000 kr/år eller 1000 kr/månad.
Ett webbhotell med stort antal användare bör väl kunna ha bättre driftsäkerhet än man själv kan få med en server/vps. En annan anledning till att välja webbhotell är att slippa onödig administration.
Ja, jag är på väg att byta. Jag började flytta några sajter förra veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av SajtXL
|
Tyvärr hade jag inte möjlighet att ansluta via en mailklient, men jag är inte säker på att det skulle ha fungerat heller. Webbmailens startsida fungerade, men det gick inte att logga in, så det kan ha varit IMAP-servern som var nere.