Nu är din liknelse ganska dålig, vilket antagligen var meningen
Men jag släpper mycket av mitt material under CC-licens så ja i praktiken kan du göra det om du vill. Bara du följer licensreglerna och använder attribution så uppnår jag det jag vill. Någon besökare extra utan att det skadar mig samtidigt som jag får sprida kunskap och glädje på Internet så att fler kan se det jag fotograferat eller skrivit.
Samvetslösa entreprenörer haha... ja man har då hört det mesta. Folk som inte förstår Internet borde syssla med att ge ut papperstidningar (det går ju kanon för tidningsbolagen) eller fanzines på dasspapper istället.
1. Inlänkning via frames är inte publicering. Detta är ett faktum eftersom det inte finns några prejudikat. Endast ett rättfall kan bevisa motsatsen och att en massa lekmän (mig inkluderat) sitter och debatterar fram och tillbaka är meningslöst.
2. Man vill inte ha länkar, men samtidigt erbjuda blomsterinbindningstips till nätsurfare... och kanske göra reklam för sig själv och tjäna pengar på affilliate... men inte ha besökare från andra sidor... va? Jag tappade bort mig själv. Så mycket motsägelser.
Citat:
Originally posted by mephisto73@Aug 4 2009, 16:48
Jag lovar att uppdatera var 5:e minut så att du har kontroll över vad som lagras hos mig.
Kan vi ingå ett avtal om det? Eller spelar det roll var innehållet lagras? Eller hur stor framen är?
Drar man det vidare inser man enkelt, tycker jag, att det inte är en önskvärd eller hållbar utveckling.
|