Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-04, 15:43 #71
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Jag tycker det är väldigt bakåtsträvande att klaga på att man får trafik. Visst, det finns en liten frame med, men blocka det då?
Nu är det väl mer det juridiska och inte moraliska som diskuteras? Men visst...

Lösningen med att ha kvar den länkande webbsidan i en frame är en hemsk lösning och om var och varannan webbsida börja köra med det för varje utlänk så är det en hemsk utveckling för Internet (min åsikt) och inte på något sätt för utvecklingen framåt.

Citat:
Originally posted by -ztream@Aug 4 2009, 13:58
så är det som att klaga på att ett bussbolag sätter upp en liten reklamskylt på ditt skyltfönster mot att de kör busslaster med besökare till din butik...
Ja eller om bussbolaget sätter upp små reklamskyltar på tavlor på ett museum utan att fråga pga. att de kört dit folk. Det är väl upp till bussbolaget att försöka tjäna pengar på sin egen verksamhet istället.
Poängen är att en seriös verksamhet hade försökt komma överens med, som i ditt fall, butiken innan skylten sätts upp.

Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Jag antar att ni har blockat Google Images ur robots.txt redan eftersom de kör med samma frameslösning?
Jag tror att om vanliga Google webbsök hade kört en framelösning och även haft med Adsense-reklam i framen, helst för en konkurrerande verksamhet, så hade kanske även du blivit lite upprörd.
ric är inte uppkopplad