|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Oct 2006
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Oct 2006
|
Så i ren Teori så skulle jag enligt några medlemmar här kunna skapa 3 frames som är säg 30%(i höjdled) av webbläsarfönstret, och sedan visa Aftonbladet, DN & Expressen i varsin del för att på dem resterande 10 procenten täcka med min egen reklam och sedan markandsföra sidan som fe.x "snabb-tidningen.se"?
Naturligtvis skulle inte detta vara tillåtet. Att länka till något måste ju klassas som någonting annat än att man visar innehållet på sin egen server?
Ponera att detta ovan var lagligt, då skulle jag kunna lägga in mina konkurenters innehåll via frames på sidor som dom inte vill bli förknippade med, och på det viset skada min konkurent? Nu är det lite långsökt, jag vet, men i denna värld av fula trix så är det alltså möjligt om det nu är lagligt att göra så?
Jag tar inte ställning i hurvida Blogglovin har gjort fel eller ej, då jag inte har sett specifikt vad dom gör. Men rent juridiskt är jag nästan säker på att dom skulle förlora en sådan tvist. Som någon sa här ovan så är det skaparens rätt att välja hur verket ska visas?
|