Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
|
gummianka:
Det som folk inte känner till är att de allra flesta tillverkare
skickar antingen en budfirma och hämtar upp (och i vissa
fall byter den felaktiga produkten direkt på plats), eller budar
ut en ny till dig.
Det är m.a.o. 100 ggr mer bekvämt att ringa ett telefonsamtal
och vänta på att UPS knackar på dörren, än att släpa skiten till
en radiohandlare..
I några enstaka fall skickar de en postetikett som du klistrar på
kartongen och lämnar in på ditt närmaste utlämningsställe (som
ändå är närmare än radiohandlaren..)
APC har en fantastisk support (både för företag och privatpersoner).
Är det nåt fel skickar de ut en ny, sen packar du ner din gamla i
samma kartong och ringer Schenker så hämtar de upp kartongen.
När det gäller Dell så lagar de antingen saken åt dig eller skickar
ut reservdelen. Det kommer nästa dag. För ett par veckor sedan
skulle en kund åka upp till Lappland på semester och hans tangent-
bord till laptopen gick sönder kvällen innan. Jag ringde Dell morgonen
därpå och dagen efter fick han ett nytt tangentbord. De skickade med
en enkel beskrivning på hur han skulle byta det och kunden blev supernöjd.
Ett råd från en som arbetat flera år i en "riktig" datorbutik. Kontakta alltid
tillverkaren först och främst.
|