Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-04, 09:29 #18
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Elgiganten måste importera sina varor själva, och då dom inte går genom generalagenten så står dom själva för garantin?

Nej så är det inte (eller, så är det inte med nån automatik), inte på dom produkter/tillverkare som HAR en serviceorganisation i Sverige (t.ex. Pioneer eller Netgear) Även om dom säkerligen själva utför även en del av dessa reparationer också, enl. ök.

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Använd gärna dustin home då tjänar man 100kr i frakt
Tjänar?....knappast....

Men för att ta ursprungsfrågan...så skulle jag vilja säga att det är skitsnack att dom ens kan göra så. Garantin gäller ju PRODUKTEN, sen kan El-Giganten/tillverkaren självklart, vid ett sådant ärende, ifrågasätta om man använt produkten på ett sådant sätt att det verkligen kan vara ett garantifel, har man en radio stående i en verkstad t.ex. kan det självklart vara så att det yttre slitaget påverkar funktionen på produkten, men det spelar ju ingen roll om det är min privata verkstad eller den verkstaden jag jobbar i.
Sen är ju KristianE inne på en viktig sak, även om jag tycker han har lite fel. Jag köper gärna dataprodukter på OnOff, SIBA eller MediaMarkt, om dom har vad jag vill ha, just för att dom faktiskt HAR bra villkor för öppet köp och garanti, dessa villkor är fortfarande omatchade av iaf alla dataaffärer jag handlat i. Sen vem man kontaktar vid ett eventuellt fel...jag kontaktar självklart den som ger mig, som kund, vad jag vill ha, eller så nära som möjligt, och det ena utesluter inte det andra. Sen att man får vara lite om sig och kring sig som kund är väl bara acceptera.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat