Det är inte bara Bloglovins användare som får tillgång sidan där mitt material publiceras på BlogLovin, ihop med BlogLovins reklamframe. (jag ser ingen navigeringfunktion på den så jag tycker inte att man kan framställa den som ett verktygsfält eller navigationsfält, som utvecklarna helst beskriver den.
http://www.bloglovin.com/m/aHR0cCUzQ...Npb24uc2UlMkY=
Den sidan är fullt nåbar genom sökmotorer för icke BlogLovin användare. Det är en viss skillnad, tycker jag.
Sen får man ju fråga sig om BlogLovin är en tjänst, en browser, eller en domän och hemsida som alla andra. Det är kanske det som är knäckfrågan.
När man går in direkt på BlogLovin så framstår sajten som ett tjänst.
När den vanlige surfaren däremot hittar BlogLovin sidan som tillgängliggör/publicerar mitt material på Google, utan att vara BlogLovin användare, framstår sidan som en hemsida som alla andra.
Exakt
hur Bloglovin tekniskt får över mitt material till sin sida så att det presenteras tillsammans med sin reklam är av mindre vikt.
Det är
att mitt innehåll dyker upp och publiceras på deras domän tillsammans med deras egna annonser som syns för vanliga surfare, (ej BlogLovin användare) som är avgörande i juridisk mening.
Jag borde kanske ta den där rättsprocessen i alla fall. Man skall ju pröva allt minst en gång har jag hört ;-) Man kanske till och med blir känd på kuppen! LOL :P