Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-03, 15:12 #17
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Originally posted by Nicklas@Aug 3 2009, 14:18

Citat:

Finns ditt innhåll i en frame hos dem eller helt på deras sida så tror jag att du skulle få rätt vid en stämning, Det du kan göra om de enbart läser av din rss-feed är att du bara skickar rubriken och första meningen så måste dina läsare klicka in på din sida för att läsa.
Ja hela min sajt och allt mitt material publiceras tillsammans med deras reklamframe på BlogLovins domän. Utan mitt tilltånd. Sist när jag kollade i alla fall. http://www.bloglovin.com/m/aHR0cCUzQ...Npb24uc2UlMkY=

Passade dessutom på att ta lite olika screesshots så ser man olika typer av annonser som verkar vara anpassade efter min målgrupp: Chockladtelegram, Ellos, Yves Rocher, Fruktkorgar. Det hela framstår som mycket medvetet och uträknat. En något sjaskig affärsidé i största allmänhet, tycker jag.

Jag är 100% säker på att det strider mot Upphovsrättslagen, och tror det inte blir några som helst problem att få rätt vid en civilrättslig prövning.

Att BlogLovin börjat använda min sajt för sina syften utan tillstånd och utan avtal med mig är dessutom olagligt enligt Avtalslagen.
Så det blir inga problem att hitta lagrum, om det skulle behövas.

Jag väntar dock på och hoppas att BlogLovin slutar använda min sajt, som dom lovat.

Samtidigt vill jag uppmärksamma andra bloggägare om hur deras material kan komma att användas utan deras vetskap, om man inte är uppmärksam.
Blomsterpassion är inte uppkopplad