Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-03, 14:00 #9
patrikring patrikring är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
patrikring patrikring är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
Jag kanske kan anses aningen partisk i diskussionen, men se det här som mina högst personliga åsikter.

Eftersom bloglovin inte modifierar eller ens påstår att det är vårt innehåll, och användaren har full möjlighet att själv bestämma om de vill ha framen där eller inte, så har jag svårt att se vem som skulle förlora på det. Dessutom laddas ju sidan på samma sätt som om användaren gått in på den själv.

Dock vad gäller att det är olagligt så är jag också högst nyfiken. Vad jag kan läsa mig till så verkar det inte vara olagligt. Oavsett så är det en rörig lagstiftning på området.

En fotnot kan vara att annonserna inte på något sätt styrs av innehållet på sidan vi råkar visa i framen, de styrs av i förväg utvalda nyckelord vi har bestämt. Detta mest på grund av att eniro, som står för länkarna, inte kan göra det bättre.

Blomsterpassionen: Vad gäller att vi utnyttjar din blogg så har vi inte medvetet valt din blogg, det är våra användare som lägger till bloggar de vill läsa, precis som i vilken annan rssläsare som helst.

Kram på er!
patrikring är inte uppkopplad