Citat:
Originally posted by magiana@Nov 29 2004, 13:43
Citat:
Du kan lära dig seo grunderna och komma ganska långt på dessa, ja, men för att gå steget längre behöver du lägga ner tid kontinuerligt på att updatera dig om vad som händer, varför det händer etc etc.
|
Om man har top-tio-placeringar på sina sökord, hur är det då möjligt att komma längre med dem? Mina sidor har varit ganska stabila sedan sajten startade i mars i år och jag kan inte påstå att jag har lagt ner någon tid på att optimera sidorna (så jag kan inte se tidsvinsten med att anlita en SEO). Men OK, jag ska väl erkänna att jag inte har top-tio-placeringar på alla sökord/fraser, den sämsta ligger på 27 eller nåt, men det ser jag inte som nåt stort problem. Jag tror det ordnar sig så småningom.
|
Det beror lite på startfältet liksom. För vissa personer räcker det med att lägga till ordet "gurka" på sin sida för att komma 1:a medans andra nisher och optimeringar för konkurentutsatta ord behöver mycket mer. Tyvär så står ju inte andras siter i ett vaccum medans man/du är den enda som optimerar. Skulle hela världen införa "basic SEO" på alla sina sidor då ligger de flesta sidor också på ett +-0, alltså tillbaka till ruta 1. Mao för att klara sig med basic seo så krävs det att en större andel av startfältet inte hänger med i utvecklingen.