Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-02, 03:20 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag tror inte att e-butiken med kod och design är värd särskilt mycket. E-butiker är gratis, det som kostar är att få dem skräddarsydda efter sina egna önskemål. Din shop är skräddarsydd efter dina önskemål, så det måste till ganska speciella omständigheter för att du ska hitta en köpare som delar din uppfattning om vad som är bra och nödvändigt.

Hur långt hade du kommit i själva affärsidén innan du bestämde dig för att lägga ner projektet? Har du redan etablerat kontakt med grossister/leverantörer, fraktbolag, bank, mm? Jag tror att du har ett värde i e-butiken om du säljer hela affärsidén, så att köparen bara kan tuta och köra.

Själv så arbetar jag redan med e-handel och funderar på att starta upp ytterligare en butik. Det finns många e-handlare som har butiker inom vitt skilda branscher. Det minst jobbiga med att starta en e-butik är e-butiken som sådan. Det är själva idén och genomförandet av den som är det svåra. Kan du visa på sunda marginaler på lampor, vart det finns tillförlitliga leverantörer, vilka emballage som lämpar sig för lampor, vilket fraktbolag som har bäst priser för ändamålet, mm, mm så skulle du däremot kunna sälja hela konceptet. Det är värt en hel del och skulle spara köparen många veckors arbete och planering. Så frågan är om du har en hel affärsplan (i någon form), eller om det bara är e-butiken som du säljer?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat