Citat:
Originally posted by tartareandesire@Aug 1 2009, 23:09
Du kan inte göra en sådan jämförelse när materialet är nytt och nu kanske inte konkurrensen på de sökorden är enormt stor i Sverige. Domännamnet spelar dock givetvis fortfarande roll men är kanske inte lika högt värderat som tidigare i förhållande till andra, för besökaren långt viktigare, faktorer.
|
-Jodå, Bio Oil (biologisk olja) är world wide och ingen ny företeelse.
Dessutom är "Bio Oil" fras/produktnamn på engelska under .se-domän med svenskt innehåll. (inte speciellt optimalt m.a.o.) Om du tittar i sökresultaten så ser du att en hel del aktörer kämpar med näbbar och klor i serpen. Se även den betalda Adword-annonseringen inom detta sökord.
Det var ingen slump att jag valde just den sidan/domännamn/sökord för att kontrollera/utvärdera ryktet på egen hand.
Men, en sak ger jag dig rätt i. Det är en helt annan femma att ranka på sökord som: bil, banklån, eller poker. -Men då handlar det till stor del om nätverk, inlänkar och SEO-$, vilket är en helt annan sak.
Jag har fler bra exempel på testsidor, men då börjar det lukta egenreklam och off-topic, så jag stannar här.
-Min uppfattning är i.a.f. att domännamnet fortfarande har en stor betydelse för sökmotorplacering.
*Edit: förtydligande