Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-31, 17:27 #9
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by dannel77@Jul 31 2009, 16:27
Pratade med han som hade hand om reklamationerna idag på Posten brev. Posten ersätter endast inköpspris, frakt, ingen ersättning utgår för dom extra kostnader man haft som handlare på grund av strulet, administrativa kostnader, eller något sådant. För att få ut nån ersättning skall man alltså skicka in sina leverantörsfakturor. Så i praktiken gör man alltså en mindre vinst på denna försäljning i slutändan än vad man annars skulle gjort, plus att kunden drabbas av leveransförsening och att man lägger en massa onödig tid på reklamtionsförfarandet.
Med andra ord ska du ha 2 bolag så du kan fakturera 10 gånger högre pris för produkten för kunna lämmna in till posten.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat