Citat:
Originally posted by gummianka@Jul 31 2009, 15:02
Det är möjligt, men som alternativ till andra mer eller mindre ickefungerande lösningar så tycker jag det verkar vara en alldeles utomordentlig sak att pröva, det skulle i så fall dessutom vara vare sig första, eller, är jag övertygad om, sista gången jag prövar något som inte fungerar....ibland på väg mot en fungerande lösning, och det är alltid lika trevligt med människor som säger det där går aldrig....
|
Jag förstår inte varför du blir sur och irriterad, du fick ju svar på din ursprungliga fråga i första svaret, och sedan har vi varnat för fallgropar, och kommit med förslag på bättre lösningar.
Nackdelen med iSCSI är att det är långsamt på anslutningar på hög latency (hög ping). Dessutom är det viktigt att du inte monterar samma iSCSI-filsystem på två klienter samtidigt eftersom du då riskerar ett korrupt filsystem.
Vi ger förslag på bättre lösningar, men du biter tillbaka och hävdar att de andra förslagen är omöjliga "med de givna förutsättningarna". Du förutsätter alltså att vi via magi/telepati ska veta vilka protokoll och tjänster som ditt NAS (modell okänd) och din övriga nätverksutrustning har stöd för, och när vi inte vet det så skäller du på oss? Då känns det himla kul att hjälpa till.