Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-31, 16:27 #8
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Pratade med han som hade hand om reklamationerna idag på Posten brev. Posten ersätter endast inköpspris, frakt, ingen ersättning utgår för dom extra kostnader man haft som handlare på grund av strulet, administrativa kostnader, eller något sådant. För att få ut nån ersättning skall man alltså skicka in sina leverantörsfakturor. Så i praktiken gör man alltså en mindre vinst på denna försäljning i slutändan än vad man annars skulle gjort, plus att kunden drabbas av leveransförsening och att man lägger en massa onödig tid på reklamtionsförfarandet.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat