Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-29, 08:59 #16
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Fulton
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Så du menar att om en skrupellös individ vill registrera (läs: spamma) sina konkurenter till sökmotorerna så blir dessa bortplockade? Man kan endast bli "straffad" för saker inom ens egen kontroll, dvs onpage factors, inte ofpage factors. Det finns ingen logik bakom det annars....
Nix, det är inte vad det handlar om för jag tror att du missuppfattat vad jag skrev.

Låt säga att företaget "ToppShop" skapar en doorway sida på sin egen webbsajt vilken får till följd att deras webbsajt att hamna högst upp i Google rankingen vid sökning på sökordet "webbshop" (fast de inte jobbar med webbshopar utan med sökmotorpositionering). Medvetet så har man spammat Google med information som saknar relevans bara för att man vet att det ordet är mycket eftersökt.

Spam report ger en möjlighet att anmäla till Google som troligen kommer att ladda ned sidan och konstatera att sidan ifråga:

- aldrig laddas upp för besökaren utan denne sänds till annat innehåll
- använder sig av tekniska finter för att lura sökmotorn att tro att innehållet är relevant

Detta skall förhoppningsvis leda till att webbplatsen ifråga tas bort från index eller rasar rejält, vilket straffar den som fyller sökmortorn med skräp. Jag tror inte att den som anmälde liknande dumheter skulle kallas skrupelös, eller hur? Dessutom skulle det leda till att oseriösa sökordspositionerare fick tänka om sin strategi, och rent av börja köra med schyssta metoder vilket skulle gagna kunden.

Vad tror du? :huh:
Jo, jag missupfattade dig på en mening där. När folk i regel skriver att dom spammar sökmotorer så är det oftast i en diskussion om autosubmit-tjänster till sökmotorer via mjukvara/webben etc. Att alltså "råka" anmäla sin site till samma motor typ 10ggr.

Fö håller jag med dig till 100%. Är inte resultatet på sidan det det borde vara så ska (eller kan) man anmäla. Att innehåll ändras efter en indexering och därmed kan skilja sig markant är en sak, men siter som försöker visa olika sökresultat baserat på olika faktorer är ju uppenbara försök att manipulera motorn.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat