Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-30, 21:07 #7
mejner mejner är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
mejner mejner är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Tack för svar.

Jag kan tänka mig att ledningen inte är villig att betala mer än några tusen på månad + såklart pengar när insats krävs. Driftkraven är hyfsat, men jag kollar bara min tjänster var 5:e minut via site24x7.com (som jag verkligen kan rekommendera).

Att bara starta om service som hänger sig hjälper inte, i förrgår levde SQL Server men det hade blivit någon låsning på någon tabell så att den viktigaste informationen gick inte att komma åt.

Eftersom vi har den tekniska lösningen att det skickas ett SMS så har vi möjligheten att vi själva (tre pers) roterar på någon slags beredskap dygnet runt. Just nu har jag den jouren själv men det haltar ju såklart när jag har min telefon avstängd eller när jag helt enkelt inte har möjlighet att rycka in. Det är kanske det bästa? Vad får ni för ersättning? Vi jobbar för ett företag som omsätter 100 miljoner och som i sin tur säljer systemet till andra företag. En inställningstid på 30 minuter är nog "lagom".

Fast skönast vore det ju att någon annan skötte det. Totala budgeten för systemet är 1½ person + cirka 500 000 i diverse kostnader, är det rimligt att lägga det på tex Logica då?
mejner är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat