Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-30, 19:01 #5
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Tack för svar.
Det är ju lite märkligt med tanke på att vi hittils fått hela marknadsvärdet ersatt. Sen undrar man ju, en hanteringskostnad bör man ju kunna lägga på? Liksom att nån ersättning för att kunden fått vänta ytterligare 1-2 veckor på sitt kolli? Självklart också tull, moms, emballage samt frakt till kund.

Vad jag blir lite fundersam på är dock Postens egen policy, när tex. en kund väljer att inte hämta ut ett postförskottspaket så debiterar dom full fraktavgift när paketet skickas till oss i retur, om man tillämpar deras egen princip om att inte ersätta eventuellt prispåslag (eller vinst) så borde detta ju även gälla här, således borde vi inte behöva betala mer än deras självkostnadspris för att frakta paketet tillbaka till oss..? Alltså inte fullpris för då gör dom ju en vinst på denna returtjänst, som bara är ett resultat av en kund som inte brytt sig om att hämta ut paketet. Nån som förstår mitt resonemang?

//Daniel
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat