Att enbart ändra lite META-taggar enligt mig är inget man ska betala för. Jag håller på med SEO en hel del och har läst mycket på nätet om det. Jag kan inte garantera att det jag skiver här är 100% sant, men det är den uppfattning jag fått och som jag tror är riktig. Så nu har jag friskrivit mig lite
META-taggarna keywords och description värderas inte alls högt av Google. I stort sett den enda nytta de gör är att Google visar META-description-texten under din rubrik i sökresultatet. En bra description kan alltså öka användarnas klickbenägenhet en aning. Sökorden i description- och keywords-taggen har dock inget värde alls bl.a. p.g.a. att spammare flitigt använt dessa taggar. Vissa "proffs" anser t.o.m. att man helt bör undvika META-description och -keywords eftersom de tillför så lite och istället bara ökar risken för bestraffning om man lyckas använda dem på ett spammigt sätt.
META-expires har jag aldrig hört talas om. Den verkar i detta fall tala om för Google m.fl. att sajtens innehåll aldrig "upphör att gälla". Något som Google självklart märker själva och inte behöver underrättas om.
META-distribution (global) gör föga nytta enligt min mening.
META-robots är den jag tycker är mest nödvändig eftersom den tydligt talar om för spindlar att sajten SKA/BÖR läggas till i sökmotorns index.
META-language, samma som ovanstående, skadar inte att förtydliga för sökmotorn vilket språk sajten är skriven på.
TITLE-taggen är däremot desto viktigare och även en liten förändring kan vara viktig. Handlar det dock om en enda title så är det ju inget stort jobb som kan kosta några stora summor. Genomför man som SEO-konsult däremot en djupare analys av sajtens innehåll och anpassar title-taggar för hundratals artiklar så kan det vara värdefulla förändringar.
EDIT: ett stycke till om TITLE