Citat:
Originally posted by Lyx@Jul 29 2009, 12:50
Kan du sätta ett minsta-startbud på amstaff.se och pitbull.se ?
|
Har medvetet försökt att undvika detta eftersom:
- Få människor inser värdet i topprankade hunddomäner. För en kennel/uppfödare är detta en ren vinstmaskin (5 valpar á 15 000 = 75 000 x 4 kullar/år = 300 000 kr).
- Jag rekommenderar en köpare att (minst) köpa det officiella rasnamnet tillsammans med Amstaff.se/Pitbull.se D.v.s. Americanstaffordshireterrier.se och Americanpitbullterrier.se
- Tidigare spekulanter har visat intresse av att "muta" in respektive område/ras. Jag har möjligheten att erbjuda detta eftersom jag bl.a. äger Pitbullterrier.se, Apbt.se, Pitbullforum.se, Kamphund.se, Staffe.se, Staffordshirebullterrier.se, Bullandterrier.se m.fl. En komplett samling betingar ett högre värde för den köpare som vill erövra Internet inom respektive område/ras. Omvänt gäller att en förlorad "pusselbit" d.v.s. köp av enstaka domän/webbplats minskar värdet på de återstående i samlingen.
Det var lite bakgrundsinfo till varför jag undviker att sätta något direkt startbud på Amstaff.se och Pitbull.se
-Priset bestäms beroende på vad köparen vill komplettera med, och hänsyn måste tas till det minskade värdet på de återstående i samlingen i det fall en köpare bestämmer sig för en enstaka domän/webbplats.
Min utgångspunkt för Amstaff.se och Pitbull.se är 2 valpar/st. D.v.s. 30 000 kr/st.
-Bud i den nivån motiverar mig för fortsatta förhandlingar.