Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-27, 15:19 #13
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Jul 26 2009, 00:38
Jag har ingen aning om kvaliteten på din sida, men om det finns för mycket skräpträffar i SERPen när jag som användare söker, så slutar jag förr eller senare att använda Google som sökmotor.

På sikt är det ett större hot, än att de förlorar dig som adwords-kund, så både jag som användare och aktieägarna blir glada.
Jag förstår precis vad du menar.
Det var ju inte så länge sedan (kanske förekommer det fortfarande) när de tre första träffarna gick till porrsidor men miljarder pop-upp fönster vad man än sökte på.
Nuförtiden tycker jag den största störningen är texten under rubriken i sökresultaten. Ofta oerhört ostrukturerat och/eller spammigt.
En bra Adwords-annons är ofta mer tilltalande. Den beskriver - om den är rätt gjord - exakt vad som finns bakom länken. Ofta känns det därför bättre att surfa vidare via en sådan i synnerhet om jag ute efter något kommersiellt. Helt fel blir det dock vid sökning efter information eller något som man vill ha gratis.

Nej, den aktuella siten gav inga skräpträffar i serpen (dock ostrukturerad text ibland, som jag beskriver ovan, trots en hygglig description-meta). Den är inte särskilt hårt seo-optimerad och hade bara bra placeringar på några enstaka sökord.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat