Citat:
Ursprungligen postat av martinh
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Jag kan ju avslöja hur jag tjänade 3,5 Mkr på 20 månader, om någon vill veta, och det tipset är gratis.... *
|
Javisst. Skicka iväg ett PM du, kan behöva lite extra kosing. Du behövde väl inte anstränga dej för det hoppas jag :S
|
På allmän begäran kommer här det hemliga avslöjandet hur man tjänar 3,5 Mkr (ja egentligen var det bara 3,3 Mkr men skit the same) på 20 månader.
1 - Skaffa ett jobb som systemutvecklare och jobba 15 år som anställd hos sammanlagt 4 arbetsgivare (varav de sista 3 åren hos 2 konsultbolag). Bygg upp en omfattande nätverk med personliga kontakter och skaffa dig ett gott renommé i branchen.
2 - starta eget aktiebolag och se till att du får minst 6 månaders garanterat uppdrag hos tidigare arbetsgivare till arvodet 700 SEK/tim + moms, jobba totalt ca 1000 mantimmar så har du ca 0,7 SEK av de 3,3 Mkr fixade.
3 - Sälj in din kunskap hos flera kunder och jobba som tusan så du jobbar ca 3059 timmar för 850 SEK/tim på de resterande 14 månaderna, dvs ca 218 timmar per månad utan semester eller andra ledigheter.
Hrm, det var ju då före löneskaskatter men plus moms så det blir ju inte 3,3 Mkr rakt ned i fickan men i alla fall i intäkter och det var på 20 månader....
Detta tips är gratis, så du slipper gå på andra scam-tips med samma typ av tips och betala dyra pengar för det. B)