Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-28, 14:40 #37
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by jonny@Nov 28 2004, 00:12
Nyfiken: Är det alltså så att Gate9 som alla rekommenderar hela tiden på detta forum inte ens meddelar sina kunder när de gör planerade arbeten som leder till nertid för kunderna?
Jag är en av ägarna till Gate9, men jag har förvandlat min vistelse på WN till mer privat utan att blanda in det jag gör, men jag får väl försöka förklara.

Senaste dagarna har det gått ut 4-5 mail med information om vad som görs och vad nertiden beror på samt hur vi arbetar för att lösa det. Kommunikationen med kunderna är A & O.

Ett planerat arbete med att byta server har gjorts senaste dagarna, däremot har den maskin som mått dåligt hängt sig flertalet gånger medan vi lyft över senaste filer för kunderna = oplanerad nertid.
Detta tillsammans med jourtekniker i hallen som har varit svåra att få tag i har resulterat i oacceptabla nertider, tyvärr.

Förändringarna som är gjorda är att serveryten as i speak är klara och vi har beställt ytterligare säkerhetsutrustning för att slippa vara beroende av tekniker i hallen.

Det som oroar mig är att vissa kunder fullständigt skiter i varför nertiden uppkommer, och inte att vi faktiskt arbetade på att lösa det, dygnet runt sedan i onsdags. Det hade varit mer "smaskigt" om saken bara fått vara och vi inte gjort något åt det, tyvärr är scenariot ett annat.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat