Citat:
Originally posted by Maxjohan@Jul 25 2009, 01:12
Däremot har jag sett P'rr sidor som blivit hängda, men som dykt upp igen. Jag vet inte vad det betyder, kanske de bara glömde betala avgiften, eller gjorde några ändringar.
|
Nunames har ju om jag minns rätt dels tagit tillbaka en del p'rr-domäner, dels reserverat en del för eget bruk.
Några av dessa sålde Nunames själva på den Sedo-aktion som vi diskuterade här i slutet av 2007, bland annat sex.nu som gick för $24.500 och adult.nu som gick för $1.300. Nunames sålde också samtidigt en flock landsdomäner och toppdomäner under .nu, exempelvis com.nu, org.nu, de.nu, eu.nu och ca.nu. Till sist sålde man också en flock domäner som varit med på den lista över reserverade domäner som gällt sedan 1997 som t ex web.nu och info.nu.
ICANN borde kräva ett uns av moral, etik och rakrygghet hos dem som tillåts drifta en cctld. Och jo, det går att pressa dem, bara att skippa dem i rootnamnservrarna. De kan ju ha kvar deras frihet att precis som new.net och andra försöka lösa det på egen hand genom alternativa rootnamnservers.