Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-24, 20:14 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by balstaatv@Jul 24 2009, 19:41
Vad skulle det vara för fel med att man kör Windows 2003 Ent. ? Om man ska ha en bra server på sitt företag där prestanda och säkerhet är A & O kör man man ju Ent om man nu inte kan Linux
Jag säger inte att enterprise är fel men vad jag kan uttyda så är du inte på det klara med vad man har vissa saker till alternativt så beskriver du det klumpigt/oklart. Se även webbservertråden (linux). Man använder helt enkelt inte en gruvborr för att borra ett hål i en planka.

Enterprise används om man behöver t.ex. mer än 4 GB ram i en 32-bitars burk eller om man ska klustra etc. För IIS och WMS behöver man extremt sällan enterprise så om licensen går att sälja så gör det. En standardlicens kostar bara en femtedel av enterprise och med 64-bitar så kommer du långt. Därför vore det mer väl spenderade pengar att hyra in en linuxkonsult som kan hjälpa dig att bena ut webbservern och en windowskonsult för att sätta upp WMS.

EDIT: Jag tänker inte tala om var jag jobbar men vi har två super domes i alla fall :P
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat