Medlem
|
|
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
|
Eftersom jag / vi har sajter hos gate9 så vill jag åter igen komma med en del synpunkter och åsikter gällande den sk *Nertid* som görs gällande i denna tråd.
Jag har haft att göra med gate9 en mycket lång tid och den nertid som det talas om är för mig lite överraskande.
Visst har det förrekommit nertid och då för länge sen då dem byte ut mycket av sin utrustning med mera.
MEN det händer att det sker stop i serverarna och lyckligtvis är det oftast till 95-96 % på nattetid och det kan iallafall jag ta då det oftast är för några minuter.
Andra gånger det är driftstörningar är kända sådana och då meddelas man ALLTID per mail men även så meddelas det på deras egna forum på sajten.
Detta är en sak som Gate9 i alla tider varit mycket noga och får man inte något mail från dem om planerade driftstörningar så ska man klart kolla med dem vilken mailadress man reggat för sitt konto så det inte är nåt knas där.
Jag personligen övervakar vår sajt 24/365 och jag besöker vår sajt flera gånger om dagen och jag kan inte bli mer än lite full i skratt när jag läser vissa personers inlägg att deras sajter mer är nere än dem är uppe.
Jag är mycket nyfiken på de sajter som tydligen inte är nåbara pga så mycket *nertid*
Skicka gärna ett PM till mig med adress / er så får jag se om dem är så mycket nere som det görs gällande i denna tråd.
Den senaste störningen var för några dagar sedan och innan man hann reagera så var dem som hökar på att få tekniker till hallen för att ta hand om detta vilket inte var det lättaste då det var svårt att få tag på dessa men den störningen var under natten och visst det tog längre tid än vanligt att få ordning på detta men återigen pratar vi om som absolut värsta senario 4-6 timmar.
Vad jag vill säga är att är man kund hos gate9 så ska man kontakta supporten utan dröjsmål om man inte är nöjd istället för att klaga utan att specificera sig i detta forum.
För jag kan tycka att gnälla på forum om ett webhotell löser inga som helst problem utan ta det med dem via supporten så fort du kan och meddela dem dina problem så ska du se att du får hjälp direkt.
Tack för ordet som var ganska långt
|