Citat:
Originally posted by Paginas Jakobsson@Jul 24 2009, 09:42
Jag påstod inte att det var väldigt mycket för Google. Men jag vet annonschefer på en normalstora dagstidningar/magasin som skulle kissa ner sig för en halv miljon från en kund i synnerhet om denne kommer från en klarblå himmel utan införsäljning. Summan avser alltså Google Adwods för den svenska marknaden.
|
Absolut. Men att jämföra en normalstor dagstidning med Google är som att jämföra ett sandkorn med ett berg.
Angående det du skrev tidigare så biter inte Google den hand som föder dem när de rensar ut MFA-sidor ur serpsen. Det är deras annonsörer som föder dem och annonsörerna vill få kvalitativ trafik. Googles aktieägare är nog nöjda så länge som annonsörerna är nöjda och kulorna fortsätter att rulla in. I det stora hela så spelar det inte heller någon roll om Google rensar ut en sida med adsense från serpsen. Den blir ändå ersatt av en annan sida som även den har adsense. Vill man gräva ännu djupare så är det till sist den vanliga surfarens upplevelse som blir avgörande. Så länge surfaren gillar Googles sökresultat så kommer framgångssagan att fortsätta. Själv kan jag inte påstå att jag tycker att Google blivit sämre sedan din sida hamnade i 30+ filtret. Jag kan inte säga att jag märkt någon skillnad

.
Jag försöker inte vara taskig eller dryg. Jag menar bara att man som webmaster ofta överskattar sin egen betydelse. Ingen förutom du bryr sig om hur du rankar. Detsamma gäller naturligtvis mig och mina sidor. Jag säg inte heller att man bör acceptera orättvisor eller att man bara ska strunta i det. Men för att förstå Google så måste man inse hur liten och obetydlig man själv är i sammanhanget.
Kontakta Google och kolla om du kan få en kontaktperson. Får du en sådan så är du inte längre lika osynlig.