Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Mjukvaran kommer hamna på c.a 20 000 som engångskostnad att utveckla(för första versionen, kommer flera). Datorn köper jag in för 3700 (exkl moms). Sen andra kostnader kring programmet är c.a 20 000 kronor. Har som sagt en marknad på 5000 företag som potentiella kunder. Sen tillkommer givetvis kostnader för anställda, revisor, inventarier, hyra, bank, fakturering, uppdateringar osv. Men kan jag ta ett pris som ligger runt det jag nedanför föreslår är dessa kostnader inget bekymmer.
Denna produkt är ingeting företagen MÅSTE ha, men dom MÅSTE ha den för att kunna konkurera om andra köper den. Samt att dom kan få runt 15-25% nöjdare kunder om dom skaffar produkten, den underlättar och är helt enkelt väldigt bra på många andra sätt vi inte behöver gå in på.
Jag tänkte precis som gustav, att jag tom. kanske vinner pengar på att ge bort datorn till kunden, samtidigt är det ett bra argument för att få sålt datorn om den nu blir deras.
Helt ärligt så måste jag inte ta 12 000 kronor för att gå runt, jag hamna där för jag ansåg det va ett rimligt pris. Vill jag ha ett företag med acceptabel vinst och få det bara att gå runt hade jag klarat mig på ett pris med kanske 8000 kronor. Men givitvis tar jag så högt pris som möjligt men som fortfarande är rimligt hos kunden.
Datorerna sitter fastmonterade på väggen och har 2 års fabriksgaranti, jag tror inte så väldigt många olyckor skulle uppstå, därför kan jag mycket väl tänka mig att fortarande äga datorn.
Efter att ha sett vad Conny och Gustav skrev så börjar jag luta mer och mer mot att enbart ta en hög månadskostnad för hela paketet, tex: 990 kronor per månad(säljer mot företag, priset är inkl. moms). 742 kr (exkl. moms) har alla råd med, jag kan sälja snabbare och i större utsträckning.
742*12=8900
8900*2=17800
Skulle alltså fått ihop 17800 kronor efter två år med moms borträknad.
Dock så håller jag med gustav att en del vill väl kanske betala en klumpsumma, men jag tror fortfarande att majoriteten skulle vilja se denna månadsbetalning, men jag är inte helt övertygad.
Tackar så hemst mycket för er hjälp hitills, har varit extremt lärorikt! Kan påpeka att jag är helt grön inom detta området!
990 kronor(inkl. moms) per månad, vad tror ni om den betalplanen? Jag äger datorn, säger dom upp abonemanget efter minst 12 månader kan dom få köpa ut datorn för 1990 kronor.
|