Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-24, 07:42 #5
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Paginas Jakobsson
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Det är en extrem konkurrens på den här typen av ord. För att ligga etta så måste man nästan länkspamma, vilket innebär att du hamnar i filter förr eller senare. Även långivarna hamnar i filter, men tar sig ur efter löften om bot och bättring. Långivarna spenderar extrema summor på AdWords och kan därför komma i direktkontakt med folk på Google som kan påverka sökresultaten.

Det här är inga teorier eller spekulationer från min sida. Jag vet att det är så eftersom jag själv har sett "miraklet" hända, efter några telefonsamtal med Google.

Jag tycker att det kryllar av MFA-sidor i serpsen för den här typen av ord. Men sidorna brukar bli ganska kortlivade. De försvinner och byts ut mot nya sidor kontinuerligt.
Tråden kanske lever vidare. Jag lägger ner en halv miljon om året på Adwords men har aldrig haft eller fått någon kontakt med Google.
Nu vet jag inte på vilken marknad du figurerar, men om du ligger på den engelskspråkiga delen så är inte en halv miljon kronor extremt mycket. Det handlat om betydligt större pengar för de större drakarna.

t h i n k c a s h . c o m
spenderar runt 125 000....dollar.....per dag på SEM.

t h e l o a n z . c o m
runt 100 000 dollar per dag!

m y c a s h n o w . c o m
runt 60 000 dollar per dag.

o.s.v.

I andra branscher ligger summorna ännu högre.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat