Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-24, 01:09 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Off topic
Conny, hur kan du räkna på någonting överhuvudtaget utan att veta vad han betalar för datorn? Det framgår inte av det han skriver vad som är dator och vad som är program i priset. Det finns lite för många X här för att kunna ställa upp några ekvationer.

On topic

Som kund så föredrar jag att betala en klumpsumma, framför återkommande månadsavgifter. När jag räknar på priser så räknar jag alltid på mycket långa tidsperioder. Därför blir månadsavgifter nästan alltid väldigt osexiga i mina kalkyler.

Om jag vore du så skulle jag inte göra det onödigt komplicerat. 12000 kr är inte en piss i havet, men det är inte heller några stora pengar. Erbjud kunden att köpa hela paketet för 12000 kr, eller till en månadskostad på 599 kr i två år (nej, jag har inte räknat fel).

Risken att en dator går sönder tror jag är större än att dina kunder hamnar på obestånd. Så jag tror tvärtemot KristanE att du tar minst risk om du låter kunden äga datorn, även om du erbjuder avbetalning. Ser jag till mig själv så har jag nog lyckats krascha 3-4 datorer i mitt liv, men jag har aldrig kört ett företag i konkurrs.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat