Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-23, 21:08 #6
Draqir Draqir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
Draqir Draqir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
Citat:
Originally posted by Qion@Jul 23 2009, 20:45
Tack för svaret. Ingen annan som känner till något, jag tycker jag ser nya spelsajter dyka upp lite då och då.
Det är dock förståeligt. Dator nummer teori och hur man genererar den är inte ett lätt fält. MIT's jobbigaste kurs i algoritmer är fortfarande enklare att ta sig igenom än att försöka förstå fältet i sin helhet. Alla bra böcker inom ämnet använder sig av programmeringsspråket assembler, något väldigt få kan förstå. En bra serie i ämnet som påbörjades 1962 och skrivs fortfarande är The Art of Computer Programming av Donald Knuth. Jag kan dock inte rekommendera dem om du inte kan flervariabelsanalys, logiklära samt förstår assembly.

Dock behöver det ju faktiskt inte vara så extremt avancerat. De flesta är nog skrivna med ganska enkla algoritmer i jämförelse. Det skulle ju räcka med att ha ett antal färdiggjorda nivåer med y antal kombinationer som lottas ut beroende på hur mycket pengar som finns intjänat och vad för avkastning man vill ha. (För att förhindra en användare från att få bolaget att gå i konkurs). Jag vet inte om detta skulle klassas som scam eller som buisness dock; att lita på RNG är ju inte särskilt roligt.
Draqir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat