Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2008
|
Hej igen allihopa.
Jag tar till mig all feedback och ska förmedla vidare. Det är tråkigt att ni känner på detta vis.
Kom gärna med synpunkter direkt till oss, då blir det lättare att ta dem till sig.
Angående 48 timmars regeln, (efter 24 timmar så skickar vi en påminnelse om ytterliggare 24 timmar så det är snarare MINST 48 timmar det handlar om) anledningen till att vi behöver snabbt svar är ju för att vi skall hinna stoppa paketet. Därav behöver vi snabba ryck från våra kunder. I de fall någonting brustit i utlämningsrutinerna hos logistikpartnern så reklamerar vi detta. Utredningen kan ta ett tag men vi får tillslut reda på hur kvitteringen gått till och vem som kvitterade. I de fall som logistikpartnern hanterat kvittering felaktigt så betalar de ersättning till oss. I de fall ärenden är hanterade korrekt så tar vi förlusten och betalar ut bedrägerigaranti till kunden. Vi driver sedan ärendet vidare tillsammans med polisen.
I fallet beskrivet tidigare i denna tråd så fick vi aldrig möjlighet att reklamera hos PNL, de nekade detta vilket är väldigt olyckligt.
Men som sagt, jag tar till mig era synpunkter och hoppas att de kan bidra till förbättring i framtiden.
Hej så länge!
Mvh
Daniel Aronowitsch
|