Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-23, 01:58 #14
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by pitbull@Jul 22 2009, 23:52
Kastar in en pinne i brasan för debattens skull: Vilken nytta gör .nu efter avregleringen av .se? -Den var tidigare en kompromiss, och är det än mer idag när .se är fri.
Min uppfattning om .nu som domännamn fick sig en allvarlig knäck när jag för en tidigare kollegas räkning för en massa år sedan (långt före andra bråk med Nunames) fick i uppdrag att registrera...

niskriveruppmig.nu

...därför att kollegan verkligen, verkligen, verkligen ville ha emailadressen "[email protected]" för att ta emot anmälningar till ett seminarium om typ framtid och Internet och sånt. Suck. Och ni fattar givetvis det unkna fyrtiotalistskämtet med "at(t)" mitt i meningen. Jag behöver inte berätta om kollegans totala okunnighet om domäner, hur kunders minne fungerar, SEO, vikten av att föra fram det egna bolagets namn och domän och andra frågor som raskt sopades under mattan och inte hade en chans mot den iver och glädje som kollegan uppvisade över att ha kommit på något så klämkäckt som "[email protected]".

Suck. Där någonstans började jag ogilla .nu-domäner.

Men visst, en del fungerar. Jag har själv kvar exempelvis "kunskap . nu" som jag tycker är vacker och användbar (dock ej aktiv).
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat