Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-22, 18:26 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det är nu jag brukar gå in och försvara Kreditor och säga att det trots allt är ett fantastiskt företag. Men det gör jag inte den här gången. Kreditor har nämligen blivit sämre på alla punkter det senaste året. Så nu hänger jag gärna på gnället istället. Det här fick jag nämligen strax före årsskiftet:

Citat:
Vi är tacksamma för ett svar från Er inom 48 timmar. Erhåller vi inte ett svar inom den utsatta tiden tvingas vi tyvärr återföra fordran på Er bekostnad, vilket innbär att fakturorna då kommer att makuleras.
(Jag måste vara VIP som får 48 timmar på mig, istället för 24... )

Det var fler än jag som fick samma mail och som precis som jag blev rosenrasande över attityden i mailet. Vi fick en ursäkt då, men tydligen kan den inte varit ärligt menad om de fortsätter att hota sina kunder.

Värre är att Kreditor själva har blivit så förfärligt dåliga på att besvara mail. Jag har mail som är över en månad gamla och som de fortfarande inte har svarat på, trots upprepade påminnelser. Det blir så klart lite extra irriterande eftersom Kreditor själva alltid begär snabba svar. Normalt är att man i en affärsrelation ställer lägre krav på kunden än vad man gör på sig själv. Men Kreditor gör tvärt om.

-------------------

C.Johansson - Jag förstår att du blir sur på Kreditors uppförande, men det är lite ofint att skriva vad man har för priset på ett öppet forum. Särskilt som priset du anger inte kan stämma. Kreditor måste ha kreditförluster på över 1,2 %, så med det priset måste de göra en brakförlust på dig (inte troligt).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat