Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-22, 18:24 #13
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Kreditor ÄR en seriös aktör men som med de flesta verksamheter som växer och blir stora så dras snaran åt. Det lilla personliga Kreditor som man mötte för ett/två år sen finns inte längre. Hos Kreditor hittade jag en moral och service som jag sällan skådat, helt i linje med mina egna värderingar. Om en kund ringde var ledsen över att de fått en påminnelse eller till och med inkasso så reddes detta ut enkelt och lätt.
För något år sen ringde Kreditor och hade en mini-enkät med oss. Jag påtalade då hur nöjda vi var och hur exemplariskt de brukar agera. Strax därefter dyker det ena caset upp efter det andra. Kunden som blir konstigt behandlade, påminnelser som kommer så fort datumet gått ut, påminnelser på påminnelser, dubbla påminnelser i följd. Detta är tyvärr den nya verkligheten och som i ett krasst perspektiv är det enda realistiska för ett företag i Kreditors storlek.
Att byta till namnet Klarna för att skaka av sig känslan av ett kreditbolag räcker tyvärr inte. Man måste också få tillbaka känslan av det "gamla" kreditor. Som ser kunderna som människor och inte vandrande plånböcker. Intensifiera jakten på bedragare men inte på bekostnad av dålig service mot den stora majoriteten som sköter sig.
nCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat