Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-22, 13:54 #25
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Yes, Teds lilla rävspel gick hem! T:s sajter är flyttade fram till förstasidan igen.
Hur gick det till? Se nedan.

- T seo-optimerar sina dussintal sajter, och de lyckas ta sig upp på googles förstasida.
- En dag hade plötsligt T:s sajter halkat ner från googles förstasida, till sida 4-5 istället.
- T tänker: jag låtsas i min blogg att mina sajter är helt borta från google, det ger större sympati hos allmänheten.
- T skriver i sin blogg att han blivit svartlistad och borttagen hos Google. Samtidigt hyllar han google, för att inte framstå som bitter.
- Nån på T:s blogg kommenterar att T:s sajter INTE är borta från google. T bortser från det och svarar kort att en placering på sida 4 eller 5 är samma som att vara försvunnen.
- T kontaktar nån (bekant?) på DI, och lyckas lura dem att skriva en lögnaktig artikel att hans sajter är helt försvunna från google. T lyckas även få DI att kontakta google.
- Några veckor senare ligger T:s sajter fortfarande kvar på sida 4-5 och då skriver DI en ny lögnaktig artikel att T:s sajter är försvunna från google.
- Samtidigt får T rådet på sin blogg från en googleanställd att sätta nofollow på alla sina korslänkar. T svarar "I will comply".
- Nån dag senare är T:s sajter flyttade fram till förstasidan igen. Om det beror på nofollowåtgärden eller inte vet vi förstås inte säkert.
Ireneri är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat