Citat:
Originally posted by guran@Nov 27 2004, 16:28
Hur skall jag veta vem som har rätt eller fel? Jag kan bli otroligt besviken på ett företag, skriva något kritiskt som ni sympatiserar med, men jag kan ändå har fel. Det beror på hur jag vinklar det hela.
|
Huvudet på spiken, därför har vi regel 7, det finns alltid 2 sidor på ett mynt.
Vi har hamnat i 2 olika situationer hittills på WN
1. Företaget har försökt att svara på negativ kretik, på ett metodiskt och kontruktivt sätt men då bli överöst med icke objektiva inlägg av medlemmar utan kunskap i ämnet och då tröttnat på allt vad WN är.
2. Företaget eller företagaren är inte önskad på WN pga olika omständigheter, det finns några få såna exempel.
Slår ett av det ovanstående fallen in när det är fatalt negativ kretik, har vi valt att moderera hårdare då vi vet att inte företagaren, kan eller har tid att försvara sig.
SEO är ett sånt exempel där detta problem ofta uppstår, då lyckats inte existerar som term, och är totalt omöjligt att använda i en dialog då man inte vet hur illa det varit utan optimeringen.
ie. Det kan slumpa sig så att en webbsida efter optimering får
betydligt mindre trafik men att det ändå är ett lyckat resultat, det har många svårt att förstå om de inte kan branschen.
Huvudsyftet med WN har alltid varit att WN skall gynna seriösa företagare med bra produkter, framförallt företagare på WN som sprider kunskap, men metoden vi valt är inte att det skall vara på bekostnad av någon konkurent, därför finns regel 7 och alla här finner sig i det hittills, detta verkar funka ganska bra då man hittar en representant från
världens kanske ledande företag inom en av de marknader som företaget
on topic sysslar med, just i denna tråd och inläggen är sakliga som önskat.
Thomas