Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Vad är det som inte fungerar som förväntat i processen?
|
När jag fyller i ett registreringsformulär så förväntar jag mig en bekräftelsesida, inte en pop-up. När jag har lagt till mina domäner så förväntar jag mig att de ska visas, inte att formuläret för att lägga till domäner ska kvarstå (och att jag ska behöva stänga det).
[
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Jag tror inte att vi kommer att knyta in sidan specifikt till någon registrar, det jag kan se för mig är att vi säljer länkar till det webbhotell som betalar bäst. Fe.x om man skriver in en domän som inte existerar i sidan idag, så kommer det upp ett förslag på om att man kan köpa den hos binero.
|
Det är exakt det jag vill avråda från. Låt inte girigheten bedra visheten. Annonser på sidan kan jag köpa, eftersom det är en kostnadsfri tjänst, men jag vill inte få upp några sponsrade domänpriser (om jag inte uttryckligen ber om det).
Jag vet sannolikt redan vad domänerna kostar (precis som merparten av de som har 10+ domäner och som förmodligen är målgruppen för denna tjänst), så sponsrade domänpriser blir bara bli ett irritationsmoment för mig (om jag, som sagt, inte önskar den informationen).
Personligen är det inte heller priset på domänerna som avgör mitt val av registrar, utan service och kompetens.