Ämne: Domainz.se
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-21, 12:52 #32
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Tycker det här var en väldigt intressant tjänst, med ordentliga potential.

Det är kanske lite fel att marknadsföra den med ditt personliga missnöje gentemot .SE:s nya affärsmodell (även om jag kan ha förståelse för det), eftersom det begränsar målgruppen (som förstår för- och nackdelarna med den nya affärsmodellen). Då är det snarare bättre att visa på de positiva egenskaperna med tjänsten.

Jag kanske börjar bli gammal, men jag har lite svårt för den spretiga botten på sidan och den hysteriska flashen med robotarna (den är så plottrig att jag inte hinner uppfatta vad som står där förrän flashen har roterat några gånger). Tror du kan tjäna på en lite renare design, som laddar så snabbt som möjligt.

Att det saknas avtalsvillkor behöver jag knappast nämna. AJAX-funktionaliteten i formulären (registrering, upplägg av domäner osv) är imponerande, men även smått avskräckande (det fungerar inte riktigt som förväntat).

Informationen man får fram om domänerna är väldigt trevlig och den kommande funktionaliteten låter också lovande. Än så länge är det inte så pass mycket att kommentera där dock.

När det gäller kopplingen till en registrar och dess domän, som någon nämnde tidigare i denna tråd, så tror jag det absolut bästa är att låta sidan vara oberoende av en enskild registrar. Det ökar sidans förtroende, samtidigt som den kan komma att bli rekommenderad även av enskilda registrarer (som inte själva erbjuder motsvarande funktionalitet). På begäran från en enskild kund kan man givetvis uppvisa prissättningen hos enskilda registrarer.

Överlag är det som sagt en riktigt intressant tjänst och jag hoppas att du fortsätter utveckla den.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat